Recenzja FIFA 17 mobile na smartfony z Androidem, iPhone oraz Windows

Recenzja, wymagania i przegląd nowości w grze FIFA 17 Mobile. Dodatkowo linki do pobrania(download) gry FIFA 17 mobile.



 
Po niedawnej premierze FIFA 17 Mobile miałem okazję zagrać w nią trochę, a nawet „większe trochę” i chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami dotyczącymi nowości, przebiegu rozgrywki, pierwszych kroków. Z racji tego, że dużo grałem w poprzednie wersje FIFA 15 i FIFA 16 to będę się też trochę odwoływał do zmian jakie nastały.
 

Pierwsze wrażenia i kroki

menu startowe live events

Zmiany, duże zmiany. W nowej FIFA 17 Mobile zmieniło się „trochę”. Całkowicie zmieniony został Ultimate Team oraz dodane nowe tryby rozgrywki. Sama końcówka „mobile” jest adekwatna. Gra teraz nastawiona jest na szybkie rozgrywki (Attack mode), interakcję z innymi graczami i rywalizację -wprowadzono np. „Ligi” i lepszą możliwość grania ze znajomymi. Całość zarządzania naszym zespołem została uproszczona, ale za to twórcy dodali wiele nowych trybów, dzięki temu w grze nie jest nudno.
 

Sterowanie i rozgrywka

rozgrywka i sterowanie

Grafika na moje oko nie różni się za wiele od poprzednich wersji. Nadal jest dobrze – nie razi szczególnie w oko, ale też nie powoduje opadu szczęki. Choć gra przeszła znaczne odchudzenie – teraz zajmuje mnie niż 100MB, co w porównaniu do np. FIFA 16, która zajmowała ok. 1,4 GB jest znaczna różnica. Poza tym widać też dobrą optymalizację – poprzednia edycja gry potrafiła zaciąć się mi telefon z 2 GB RAM i dobrym procesorem i po wyjściu z gry została momentalnie wyrzucana z pamięci podręcznej. Nowa FIFA jest lekka i często po wyjściu np. do innej aplikacji mogę do niej wracać bez ponownego ładowania się gry.

Sterowanie – cieszę się, że już nie ma możliwości dołączania zewnętrznych padów, ponieważ dla mnie to psuło rozgrywkę, gdyż pad był dużym ułatwieniem, a nie każdy miał lub chciał kupować specjalnie do mobilnej wersji FIFY pada. Teraz szanse są wyrównane i sterować można tylko za pomocą ekranu. I są dostępne 3 opcje:
•Autoplay: naszym zadaniem jest tylko budowanie składu – gra za nas podaje, strzela, rozgrywa piłkę.
•Gesture controls: kontrolujemy graczy za pomocą tapnięć – tzn. chcemy do kogoś podać – klikamy na niego palcem, chcemy oddać strzał to przesuwamy szybiej palcem po ekranie w kierunku bramki.
•Virtual Stick – tradycyjnie: mamy dostępny joystick do kontrolowania kierunkami, a po drugiej stronie mamy dostępne opcje strzału, podania, sprintu itp.

Żeby wybrać interesujący nas tryb sterowania, nie musimy nic zmieniać w ustawieniach – chcemy by gra toczyła się sama – nic nie dotykamy, piłkarze sami podają i strzelają. Chcemy kontrolowac za pomocą tapnięć  i posunięć po ekranie to po prostu zaczynamy to robić, a jak chcemy za pomocą wirtualnych przycisków to przytrzymujemy przycisk kontroli kierunku z lewej strony, potym po prawie stronie pojawią się dodatkowe przycisku strzału, sprintu i podania.
 

Nowości w FIFA 17 Mobile w porównaniu do poprzednich gier FIFA 15/16

ultimate team

Ultimate Team – teraz nie musimy się martwić zgraniem, kontuzjami, kontraktami. Teraz zamiast podstawowej 11 i 6 rezerwowych musimy mieć 27 zawodników i każdy przypisany do swojej pozycji i tylko do swojej pozycji – na razie nie ma opcji zmiany pozycji zawodnika na boisku (np. pomocnik jako napastnik).

To przyniosło znaczne ułatwienie rozgrywki – teraz jak chcemy zmienić ustawienie zespołu, to wystarczy zmienić i mamy gotowe – np. kiedyś jak ktoś miał ustawienie 5-3-2 i zmienił je na 4-4-2 to mu jeden obrońca wskakiwał na pomoc i trzeba było kombinować ze zmianą zawodników. Teraz z racji tego, że każda pozycja ma swojego zawodnika nie musimy nic robić. Dodatkowym ułatwieniem jest pole „BEST LINEUP”, które samo dobierze nam najlepszych zawodników.

plany i wymiana

Plany – to nowy system „craftowania” paczek, przedmiotów, graczy. Tzn. polega to na tym, że za każde osiągnięcie np.10 kart brązowych zawodników daje na 2 karty „trofea”, a później te karty możemy użyć do wytworzenia różnych bonusów lub unikalnych zawodników. Ogólnie różnych planów jest ponad kilkadziesiąt, więc „jest czym się bawić”.

Live Events – na podstawie najnowszych wydarzeń w świecie piłki mamy dostępne kilka/kilkanaście krótkich mini-gierek np. strzel w dany róg piłką, przebiegnij przez boisko nie wchodząc na czerwone prostokąty, strzel 4 gole przeciwko bramkarzowi sam na sam. Jest to ciekawe urozmaicenie, dzięki któremu możemy zdobyć trochę gotówki, doświadczenia i kart do planów.

daily event

Attack Mode – chyba największa ze zmian – EA wprowadziła nowy tryb rozgrywki. Gra symuluje sytuacje bramkowe, tworzymy akcje pod polem karnym przeciwnika by strzelić gola – jak nam się nie uda, to akcja jest wznawiana od połowy boiska i kolejny raz konstruujemy atak. Jedna tura trwa mniej więcej 75 sekund, co przekłada się na mniej więcej 5-10 akcji. Natomiast broniący zespół symuluje gra, nie jest to nasz przeciwnik. Potem jak skończymy swoją turę to przeciwnik tworzy własne akcje i tak naprzemiennie po 2 tury dla każdego. Wygrywa ten kto strzeli więcej.

Ligi – w nowej edycji możemy tworzyć własne ligi. Liga to taki zbiór maksymalnie 32 graczy, którzy mogą wewnątrz niej tworzyć turnieje pomiędzy sobą, organizować mistrzostwa pomiędzy ligami oraz dostają różne osiągnięcia oraz bonusy za granie ze sobą. Chat box wewnątrz ligi umożliwia komunikację.

 

Skąd pobrać (download)

Android: Google Play (link do pobrania)
iOS: AppStore(link do pobrania)
Windows 10 Mobile: Windows Store (link do pobrania)
 

Wymagania

Gra zajmuje około 100 MB, jak czytamy na stronie FIFY Mobile gra jest dostępna w językach: angielski, francuski, włoski, niemiecki, hiszpański, duński, holenderski, norweski, szwedzki, turecki, rosyjski, meksykański hiszpański, portugalski, brazylijski portugalski, indonezyjski, chiński tradycyjny, chiński uproszczony, koreański i japoński.
W przypadku smartfonów z Androidem wymagany jest system 4.1 Jelly Bean lub wyższy, w przypadku iPhone’a/iPada – minimum iOS 8, a dla Windowsa wymagany jest Windows 10 Mobile.
 

Podsumowanie

rzut rozny

+Attack Mode, Live events i Ligi
+Odchudzona i lepiej zoptymalizowana od poprzedniczek
+Uproszczony tryb Ultimate Mode…

choć czuję lekki niedosyt, dla mnie w pewnych kwestiach jest aż za prosto
początkowo trudno się ogarnąć
brak j. polskiego

Ogólnie minusy są zależne od człowieka – np. uproszczenie Ultimate Team dla niektórych będzie plusem, a dla drugich minusem; tak samo początkowe nieodnalezienie się w grze. A brak j. polskiego też nie powinien dziwić – mobilna FIFA od dawna( i nie wiem czy w ogóle była) nie jest dostępna w naszym języku.

Summa summarum, grę polecam, bardzo miło spędziłem, spędzam i będę spędzać z nią czas 🙂 Gra mnie do siebie przekonała i jak w przypadku FIFY 15 umieszczę dokładny poradnik i przewodnik po grze, dlatego od razu zapraszam regularnego odwiedzania bloga – w ciągu najbliższych dni zrobię pierwszą część poradnika.

Wszystkie części poradnika już są! Zapraszam:

Poradnik FIFA 17 Mobile cz. 1

Poradnik FIFA 17 Mobile cz. 2

Poradnik FIFA 17 Mobile cz. 3

 
Obrazy użyte we wpisie pochodzą z gry FIFA 17 Mobile na system Android.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *